Direktlänk till inlägg 10 oktober 2007

Gubbaköret

Av Harry Stangenberg - 10 oktober 2007 13:47

Hej alla vänner!

Tyvärr börjar säsongen lida mot sitt slut!

Gubbaköret var "häftigt". Seglade först själv till Helsingborg där supergastarna Jan och Thomas mönstrade på. Vi seglade till Köpenhamn där vi la´till i Nyhavn alldeles intill smörrebrödresturangen Told & Snaps (gissa själv vad vi gjorde när vi kommit iland) Dagen efter seglade vi till Gilleleje. Gilleleje var tom på gästande båtar. Hela inre hamnen var full av fiskebåtar, jag trodde knappt att vi skulle kunna vända och gå ut. Vi åt emellertid fisk både till frukost och aftenmad, för att inte riskera skörbjugg drack vi några pilsner.....

Nu har vi söndag och då seglade vi hem till Halmstad!

Vi hade verkligen tur med vädret, det blåste nästan kuling hela tiden, från Helsingborg till Köpenhamn hade vi inte många kvadratmeter uppe, ändå forsade vi fram i 10 knop. Hela tiden hade vi vinden med oss, alltså inte ett enda slag. Totalt seglade vi denna helg 155 Nm

Philip, vårat kära barnbarn, kör racerbåt i Sandhamn

ser ni hur koncentrerat han kör, inga grynnor ivägen!